To może być początek końca klasyczny konsol. Apple najpierw zapowiedziało Apple Arcade – jedną platformę do gier na Macu, iPhone’ie, iPadzie i Apple TV, a być może po cichu pracuje nad własnym padem. Widać, że w nowej strategii rozwoju firmy z Cupertino społeczność graczy ma odegrać istotną rolę.
ApplePad?
Wiadomość o kontrolerze od Apple udostępnił na Twitterze jeden z deweloperów gier dla systemu iOS. Powołując się na źródła „zaznajomione z tematem” programista twierdzi, że Apple jest już na etapie testów własnego pada.
As part of Apple Arcade developers are being encouraged to bring their games to Apple TV. There has also been internal testing of a first party controller ~ people familiar with the matter
— Greg (@GR36) May 20, 2019
Inni programiści twierdzą, że kontroler gier od Apple zadebiutuje równo z premierą platformy Apple Arcade, która z kolei ma zostać uruchomiona jesienią tego roku.
Kluczowym problemem, który Apple mogłoby rozwiązać tworząc własnego pada jest zbyt duże opóźnienie występujące przy łączności bezprzewodowej w przypadku kontrolerów firm trzecich, nawet tych z certyfikatem MFi, jak Nimbus SteelSeries.
Apple Arcade
Hiszpańska AppleSfera i oraz wspomniany wcześniej deweloper informują również, że Apple mocno zachęca programistów gier dla iOS, aby pracowali nad konwersją swoich aplikacji tak, by były zgodne z wymogami platformy Apple Arcade. Głównym wymogiem, żeby gra mogła trafić do Apple Arcade jest jej kompatybilność z wszystkimi urządzeniami od Apple – gra musi działać zarówno na Macu, jak i na iPhonie, iPadzie oraz Apple TV.
Zobacz także
- Przegląd najciekawszych etui do iPhone’a 11
- Nowe iPhone’y 11/Pro sprzedają się lepiej, niż się spodziewano – raport
- Raport: iPhone 11/Pro posiada hardware potrzebny do bezprzewodowego ładowania dwukierunkowego, ale jest ono wyłączone software’owo
- iPhone’y 11 i 11 Pro posiadają wbudowany nowy chip Apple U1 – czym jest i do czego służy ten układ?
- iPhone 11 Pro z procesorem A13 Bionic znacznie szybszy od topowych flagowców z Androidem