Polacy kupują coraz droższe smartfony – dowiedzieliśmy się, ile średnio wydajemy na telefon

Łukasz Bernaczyk   30 lipca 2019

Mimo zalania naszego rynku tanimi smartfonami z Chin, Polacy coraz częściej decydują się na zakup droższych telefonów. Taki trend w Polsce jest jednak w opozycji do globalnej, światowej tendencji.

Ile wydajemy na smartfony?

Według raportu przygotowanego dla “Rzeczpospolitej” przez firmę analityczną GfK, w pierwszej połowie 2019 r. na zakup smartfona wydawaliśmy średnio 1230 zł.

W porównaniu z rokiem 2017, w którym średnia wartość zakupu telefonu komórkowego w Polsce wynosiła niecałe 1100 zł, mamy do czynienia z wzrostem na poziomie 14%.

Od niedawna smartfony “bez umowy” (czyli niezależnie od tego, czy jest się abonentem danej sieci czy nie) sprzedają też operatorzy komórkowi. Danymi ze sprzedaży smartfonów podzielił się Orange Polska.

W minionym roku największą popularnością wśród klientów Orange cieszyły się smartfony kosztujące około 1 tys. zł: Huawei Mate 10 lite Dual SIM, Samsung Galaxy J5 Dual SIM z 2017 roku oraz Huawei P20 lite Dual SIM.

Polska vs. świat

Średnia cena zakupu smartfona w naszym kraju, pomimo sporego wzrostu, nadal jest niższa od średniej światowej, która w przeliczeniu na naszą walutę jest według GfK równa 1480 zł.

Tu jednak tendencja jest odwrotna – średnia kwota przeznaczana na telefon komórkowy maleje w tempie około 2% rocznie.

Sprzedaż iPhone’ów w Polsce

W rosnącej średniej kwocie przeznaczanej na zakup smartfona w naszym kraju niewątpliwy udział ma także sprzedaż coraz to droższych iPhone’ów. Z danych IDC wynika, że w pierwszym kwartale 2019 roku Apple miało 8% udziału w polskim rynku telefonów komórkowych. Jest to niezły wynik biorąc na przykład pod uwagę udział w rynku na poziomie 6,4%, jaki posiada Xiaomi, które pozornie wydawałoby się za jedną z najpopularniejszych (i najtańszych przy okazji) marek smartfonów w Polsce.

Raport IDC za pierwszy kwartał tego roku wskazywał, że liderem rynku był Huawei (35,4% udział w rynku, wliczając w to markę Honor), wyprzedzając Samsunga (30,9%).

BLACK DEALS - mega oferty na APPLE w LANTRE

Źródło

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: