Sprzedaż Apple Watcha rośnie o 51%, zegarek z Cupertino dominuje rynek smartwatchy z blisko 50% udziałem

Łukasz Bernaczyk   8 listopada 2019

Nie ma drugiego takiego produktu w segmencie elektroniki użytkowej, który tak mocno i tak wyraźnie zdominowałby rynek. Analitycy podsumowali trzeci kwartał sprzedaży smartwatchy i wygląda na to, że Apple Watch jeszcze bardziej odskoczył konkurencji.

Rynek smartwatchy

Jako że firma z Cupertino nigdy nie podawała liczby sprzedanych Apple Watchy, musimy opierać się na raportach firm analitycznych. Te jednak wydają się być dość precyzyjne, bo w czasie, kiedy Apple jeszcze podawało wyniki sprzedaży iPhone’ów, iPadów czy Maców, dane analityków były bardzo podobne do oficjalnych danych.

Taki raport sprzedaży smart-zegarków za 3. kwartał 2019 r. opublikowała właśnie firma Strategy Analytics. Wynika z niego jasno, że cały biznes smartwatchy ma się wyśmienicie, gdyż zakończonym niedawno kwartale sprzedano globalnie aż 14 mln zegarków.

W stosunku do analogicznego okresu 2018 roku, kiedy sprzedaż ta wyniosła 10 mln szt., mamy więc do czynienia ze wzrostem sprzedaży wysokości 42%.

Apple jeszcze lepiej

We wspomnianym trzecim kwartale tego roku Apple sprzedało 6,8 mln Apple Watchy, przejmując tym samym prawie 48% całkowitej sprzedaży smart-zegarków.

Porównując ten wynik do 3 kwartału ubiegłego roku, gigant z Cupertino sprzedał w niedawno zakończonym kwartale o 2,3 miliona zegarków więcej, odnotowując tym samym 51-procentowy wzrost.

Konkurencji już praktycznie nie widać

Dominacja Apple na rynku smart watchy jest na tyle olbrzymia, że zajmujący na rynku drugie miejsce Samsung sprzedał w 3 kwartale 2019 roku 1,9 miliona sztuk swoich smart zegarków, czyli mniej więcej tyle, ile Apple sprzedało przez pierwsze 3 tygodnie tego samego kwartału.

Dalej jest jeszcze bardziej przerażająco, bo trzeci na rynku Fitbit sprzedał tylko 1,6 mln zegarków.

Tak ogromna dominacja Apple na rynku smartwatchy nie jest dziełem przypadku. Produkt rok do roku wzbogacany o kolejne funkcje, bardzo dobry system operacyjny w pełni zintegrowany z ekosystemem Apple, coraz to nowsze funkcje zdrowotne mogace uratować życie – to wszystko dało zegarkowi Apple Watch niespotykaną dotąd w elektronice użytkowej przewagę nad konkurencją.

BLACK DEALS - mega oferty na APPLE w LANTRE

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: