Nie ma drugiego takiego produktu w segmencie elektroniki użytkowej, który tak mocno i tak wyraźnie zdominowałby rynek. Analitycy podsumowali trzeci kwartał sprzedaży smartwatchy i wygląda na to, że Apple Watch jeszcze bardziej odskoczył konkurencji.
Rynek smartwatchy
Jako że firma z Cupertino nigdy nie podawała liczby sprzedanych Apple Watchy, musimy opierać się na raportach firm analitycznych. Te jednak wydają się być dość precyzyjne, bo w czasie, kiedy Apple jeszcze podawało wyniki sprzedaży iPhone’ów, iPadów czy Maców, dane analityków były bardzo podobne do oficjalnych danych.
Taki raport sprzedaży smart-zegarków za 3. kwartał 2019 r. opublikowała właśnie firma Strategy Analytics. Wynika z niego jasno, że cały biznes smartwatchy ma się wyśmienicie, gdyż zakończonym niedawno kwartale sprzedano globalnie aż 14 mln zegarków.
W stosunku do analogicznego okresu 2018 roku, kiedy sprzedaż ta wyniosła 10 mln szt., mamy więc do czynienia ze wzrostem sprzedaży wysokości 42%.
Apple jeszcze lepiej
We wspomnianym trzecim kwartale tego roku Apple sprzedało 6,8 mln Apple Watchy, przejmując tym samym prawie 48% całkowitej sprzedaży smart-zegarków.
Porównując ten wynik do 3 kwartału ubiegłego roku, gigant z Cupertino sprzedał w niedawno zakończonym kwartale o 2,3 miliona zegarków więcej, odnotowując tym samym 51-procentowy wzrost.
Konkurencji już praktycznie nie widać
Dominacja Apple na rynku smart watchy jest na tyle olbrzymia, że zajmujący na rynku drugie miejsce Samsung sprzedał w 3 kwartale 2019 roku 1,9 miliona sztuk swoich smart zegarków, czyli mniej więcej tyle, ile Apple sprzedało przez pierwsze 3 tygodnie tego samego kwartału.
Dalej jest jeszcze bardziej przerażająco, bo trzeci na rynku Fitbit sprzedał tylko 1,6 mln zegarków.
Tak ogromna dominacja Apple na rynku smartwatchy nie jest dziełem przypadku. Produkt rok do roku wzbogacany o kolejne funkcje, bardzo dobry system operacyjny w pełni zintegrowany z ekosystemem Apple, coraz to nowsze funkcje zdrowotne mogace uratować życie – to wszystko dało zegarkowi Apple Watch niespotykaną dotąd w elektronice użytkowej przewagę nad konkurencją.
Posłuchaj najnowszego odcinka ThinkApple Podcast:
Co pokaże Apple na WWDC 2023 + pierwsze info o… iPhonie 21 (tak!) – ThinkApple Podcast #33
Zobacz także:
- Raport: iPhone’y 14 sprzedają się świetnie – lepiej niż poprzednie modele
- Które smartfony najlepiej „trzymają” cenę? Jaki był najczęściej kupowany używany smartfon w 2021? (raport)
- Poradnik ThinkApple: Jak robić zdjęcia makro każdym iPhonem, nie tylko iPhonem 13
- Test baterii – iPhone’y 13 z rewelacyjnym wynikiem, biją Androida. iPhone 13 Pro Max nowym królem
- Po premierze iPhone’a 13 Apple obniżyło ceny starszych modeli – iPhone’a 11, iPhone’a 12 i 12 mini