Sprzedaż smartfonów w Polsce w 3 kwartale 2019 – iPhone na czwartym miejscu, wzrost Xiaomi

Łukasz Bernaczyk   14 listopada 2019

Z raportu sprzedaży smartfonów w Polsce w III kwartale tego roku wynika, że czasy, w których cały świat notował spadki sprzedaży telefonów, a w Polsce ich sprzedaż rosła już się skończyły. Sprzedaż w naszym kraju spadła, tylko jeden producent odnotował wzrost.

berrolia

Jak podaje Rzeczpospolita, powołując się na raport IDC, sprzedaż smartfonów w naszym kraju w 3 kwartale tego roku wyniosła 2,46 mln sztuk, czyli o 2,2% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Liderem w naszym kraju pozostaje Samsung, z udziałem 39,7% całkowitej sprzedaży telefonów w Polsce. To bardzo dobry wynik, choć firma zanotowała spadek sprzedaży o 2,2% w stosunku do drugiego kwartału 2019 r.

Na drugim miejscu uplasował się Huawei, który co prawda stracił 1%, jednak nadal utrzymał wysoką sprzedaż na poziomie 23,5%.

Sprzedażowe podium zamyka Xiaomi, który jest największym wygranym trzeciego kwartału. Firma jako jedyna odnotowała bowiem przyrost sprzedaży – o 4,5%, uzyskując tym samym 16,2% całkowitej sprzedaży smartfonów w Polsce.

Czwarte miejsce przypadło Apple z udziałem 9%. Firma z Cupertino co prawda zanotowała spadek sprzedaż o 0,3%, ale musimy pamiętać, że cały rynek spadek o 2,2%. Apple od wielu lat utrzymuje w Polsce mniej więcej taki sam procentowy udział w sprzedaży smartfonów – wahający się między 8% a 11%.

Stawkę istotnych graczy na naszym rynku zamyka Motorola z udziałem 6,3%. To również spadek o 0,9% w stosunku do drugiego kwartału 2019.

Wniosek

Złote czasy, w których sprzedaż smartfonów na świecie spadała, a w Polsce rosła, wydaje się już być za nami. W zasadzie ta tendencja się odwróciła – podczas gdy na świecie kupców znajduje więcej smartfonów, u nas sprzedaż nieco spadła.

Mimo tego liderzy rynku poradzili sobie z tym faktem wyśmienicie, notując stosunkowo niskie spadki sprzedaży. Największym wygranym trzeciego kwartału okazał się być Xiaomi, który jako jedyny zanotował wzrost sprzedaży.

Apple trzyma poziom w naszym kraju, choć jak na okres obejmujący premierę iPhone’ów 11, 11 Pro i 11 Pro Max można było spodziewać się nieco lepszego wyniku.

Odkrywaj codziennie nowe promocje na iSpot.pl

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: