Koniec z naciąganiem Apple – autoryzowane serwisy nie będą tak często wymieniać iPhone’ów na nowe

Tomek Czech   18 lutego 2021

Tajemnicą poliszynela jest, że wielu użytkowników sprzętu Apple wykorzystuje bardzo liberalną politykę gwarancyjną firmy z Cupertino – bardzo często zamiast naprawiać urządzenie, w którym pojawi się usterka, Apple wymienia je na nowe. Konsekwencja tego jest taka, że w okolicach premiery nowego modelu iPhone’a, Apple Watcha czy innego produktu, użytkownicy wystawiają na sprzedaż swoje modele z zeszłego roku, ale nowiusieńkie, ze świeżutką roczną gwarancją Apple, właśnie wymienione w autoryzowanym punkcie. Takie praktyki są jednak przez Tima i spółkę coraz bardziej ograniczane, na co wskazuje m.in. najnowszy dokument, do którego dotarło MacRumors.

berrolia

W dokumencie Apple informuje autoryzowane punkty serwisowe, że od 23 lutego będzie stosowało nieco inną politykę gwarancyjną w przypadku iPhone’ów 12 i 12 mini – wiele usterek, które dotychczas kwalifikowały urządzenie do wymiany, będzie od tej pory po prostu naprawianych.

Dotyczy to następujących usterek:

  • telefon nie włącza się;
  • awaria płyty głównej;
  • awaria sytemu Face ID;
  • uszkodzenia obudowy (np. pęknięte szklane “plecki” iPhone’a).

Autoryzowane serwisy będą dysponowały zestawem oryginalnych części “iPhone Rear System”, dzięki którym będą mogły dokonywać napraw na miejscu. Warunkiem zakwalifikowania do niej będą nieuszkodzony wyświetlacz i tylna kamera.

Nowe zasady będą stosowane na wszystkich rynkach, na których sprzedawane są iPhone 12 i 12 mini, więc również w Polsce. Nowa polityka nie dotyczy na razie modeli 12 Pro i 12 Pro Max, ale może się to niedługo zmienić. Można się też spodziewać, że do tej grupy będą dołączać kolejne modele iPhone’ów i inne sprzęty Apple.

W dokumencie, na który powołuje się MacRumors firma z Cupertino pisze też, że ograniczenie wymian urządzeń na nowe egzemplarze ma między innymi na celu zmniejszenie śladu węglowego dla każdego produktu, który sprzedaje.

Autoryzowany serwis Apple - postaw na specjalistów z iSpot

Źródło
Grafika

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: