iPhone świetnie sprzedaje się w Europie – osiąga najwyższy w historii udział w europejskim rynku

Łukasz Bernaczyk   1 lutego 2022

Analitycy z Counterpiont Reaserch podsumowali europejski rynek smartfonów w 2021 r. Ogólny wzrost sprzedaży w stosunku do roku poprzedniego wyniósł 8%, a iPhone wybił się znacznie poza tą średnią zyskując aż 25% i osiągnął najwyższy w historii udział w europejskim rynku.

berrolia

Europejski rynek smartfonów w 2021

Z danych firmy analitycznej Counterpoint Reaserch wynika, że sprzedaż smartfonów w Europie w 2021 powoli się odbudowywała po ciężkim, pandemicznym roku 2020, by finalnie osiągnąć 8-procentowy wzrost.

Należy tu jednak pamiętać, że w pierwszym roku pandemii COVID 19 rynek smartfonów w Europie odnotował 14% spadek, co oznacza, że nawet przy wzroście o 8% w 2021 roku, sprzedaż jest nadal “pod kreską” w stosunku do czasów sprzed pandemii.

Jeżeli chodzi o sprzedaż iPhone’a w Europie, Apple może zaliczyć rok 2021 do bardzo udanych – telefon z Cupertino sprzedawał się aż o 25% lepiej w stosunku do poprzedniego roku, co jest wynikiem o wiele lepszym od wspomnianej 8-procentowej średniej rynkowej.

Tak dobra sprzedaż sprawiła, że iPhone odnotował w ubiegłym roku aż 26% udział w całkowitej sprzedaży smartfonów w Europie, co plasuje Apple na drugim miejscu, zaraz za Samsungiem. Smartfony południowokoreańskiej firmy uzyskały wzrost na poziomie 6% (a więc poniżej średniej rynkowej), ale pozwoliło im to zachować największy udział w europejskim rynku, równy 32%.

Sprzedażowe podium zamknęło Xiaomi z udziałem w rynku równym 20%, które nawet przez moment – w lipcu – było liderem sprzedaży smartfonów w Europie.

Dla Apple bardzo dobry był zwłaszcza ostatni kwartał 2021 r., w którym sprzedaż napędzały oczywiście iPhone’y 13 i iPhone’y 13 Pro. W tym okresie Apple uzyskało 32% udział w rynku z najwyższym w historii udziałem w miesiącu grudniu.

Największym przegranym w Europie okazał się Huawei, którego sprzedaż spadła w 2021 roku aż o 99% i stanowiła niespełna 1% udziałów w rynku. Miało to oczywiście związek z banem dla firmy na Androida oraz aplikacje i usługi Google.

PRZEDSPRZEDAŻ: Nowy MacBook Pro z M2 Pro lub M2 Max - zamów teraz

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: