Analityk Ming-Chi Kuo informuje, że w czwartym kwartale bieżącego roku lub na początku 2023 r. Apple wprowadzi do sprzedaży nowego HomePoda. Najprawdopodobniej nie znajdziemy w nim spektakularnych nowości sprzętowych, co z kolei może sugerować niższą cenę.
Ming-Chi Kuo podkreśla, że HomePod jest jednym z kluczowych elementów ekosystemu smart home w wydaniu Apple i firma z Cupertino cały czas pracuje nad tym, jak spopularyzować swój głośnik.
Kuo nie podaje żadnych szczegółów na temat samego głośnika poza tym, że trafi on na półki sklepowe pod koniec tego lub na początku przyszłego roku. Nie wiadomo, czy będzie to „reinkarnacja” oryginalnego, większego HomePoda, który zadebiutował na rynku w połowie 2017 r. i został wycofany ze sprzedaży w roku 2021, czy będzie to nowa wersja HomePoda mini lub głośnik w zupełnie innym rozmiarze.
Obecnie Apple oferuje jedynie HomePoda mini, który do sprzedaży trafił w listopadzie 2020 r., a rok później otrzymał małą aktualizację w postaci trzech nowy kolorów obudowy.
O różnych nowych modelach HomePoda mówi się już od dłuższego czasu. Według niektórych źródeł, Apple miało pracować nad HomePodem wyposażonym w dotykowy ekran, HomePodem połączonym w jednym urządzeniu z Apple TV, a także nad nową generacją oryginalnego, dużego głośnika.
Osobiście uważam, że to właśnie ta ostatnia opcja trafi do sprzedaży pod koniec bieżącego roku. HomePod z ekranem czy HomePod połączony z Apple TV wymagałby sporego upgrade’u sprzętowego, a Kuo wyraźnie pisze, że po nowym głośniku nie mamy się co spodziewać szczególnych innowacji technologicznych.
Największym problem w globalnym spopularyzowaniu swoich smart głośników Apple jest ich wysoka cena, wynikająca przede wszystkim z zastosowanych wysokiej klasy podzespołów, które z kolei wynikają z dążenia Apple do tworzenia sprzętu audio oferującego dźwięku w klasie premium.
Nowy, duży HomePod może być częściowym odejściem od tej strategii, gdzie dzięki zastosowaniu niewiele gorszych jakościowo, a sporo tańszych podzespołów, finalna cena głośnika będzie taka, że będzie on w stanie konkurować ze smart głośnikami konkurencji.