“Zmień wersję”: jak rozwiązać najczęstszy problem przy instalacji iOS 9 (aktualizacja: iOS 9.0.1 rozwiązuje problem)

Marek Twejn   21 września 2015

ios9-akt

Aktualizacja: Apple udostępniło poprawkę iOS 9.0.1, która rozwiązuje problem.

Również w tym roku firmie z Cupertino nie udało się uniknąć problemów przy publicznej premierze nowego iOS. W końcowym etapie instalacji iOS 9, wielu użytkownikom urządzenie zacina się na ekranie z komunikatem “Zmień wersję” (czasem też przy próbie połączenia z Wi-Fi lub w innym momencie). Apple znalazło sposób na rozwiązanie problemu i opublikowało na swojej stronie krótki tutorial. Zapowiedziało też, że problem zostanie rozwiązany wraz z następną aktualizacją iOS 9.

W pierwszej kolejności sprawdzamy, czy pomoże odtworzenie urządzenia z kopii zapasowej:

Oznacza to, że nawet jeśli nie zrobiliśmy kopii zapasowej przed instalacją, możemy to jeszcze zrobić przez iTunes nawet wtedy, kiedy nasze urządzenie jest już zablokowane.

Jeśli powyższe kroki nie pomagają i dalej nie możemy dokończyć instalacji iOS 9, odtwarzamy urządzenie z ustawieniami fabrycznymi (powoduje to utratę wszystkich danych zapisanych na urządzeniu):

  • używamy oficjalnych wskazówek Apple, żeby odtworzyć ustawienia fabryczne. Jeśli iTunes “nie widzi” naszego urządzenia lub komputer informuje, że nie jest to urządzenie zaufane, musimy wykonać twardy restart: przytrzymujemy równocześnie przyciski Home i Włącz/Wyłącz przez co najmniej 10 sekund, aż urządzenie zrestartuje się i pojawi się w iTunes;
  • wybieramy opcję “Odtwórz iPhone’a/iPada/iPoda touch”;
  • po zakończonym procesie odtwarzania wybieramy opcję “Konfiguruj jako nowe urządzenie”.

Jeśli pomaga jedynie odtworzenie z ustawieniami fabrycznymi, nie oznacza to, że straciliśmy wszystkie dane na zawsze. Możemy teraz jeszcze raz spróbować przywrócić urządzenie z kopii zapasowej, a jeśli to nie pomaga, zachować kopię zapasową (najlepiej skopiować w inne miejsce, żeby nie została zastąpiona nową) i poczekać na obiecaną przez Apple aktualizację, która ma rozwiązać problem.

Jeśli używamy Znajdź mój iPhone, logujemy się na komputerze do iCloud.com i próbujemy usunąć nasze urządzenie z ochrony w panelu Znajdź mój iPhone. Według niektórych użytkowników, pomogło to rozwiązać problem.

Można też zerknąć na stronę pomocy Apple z rozwiązaniami najczęstszych problemów przy aktualizacji do nowego iOS.

Jeżeli uda się Wam zainstalować iOS 9, rzućcie okiem na listę wszystkich nowych funkcji.

Więcej o iOS 9:

Podłącz się do Think Apple na TwitterzeFacebooku lub Google+ żeby nie przegapić żadnych wiadomości ze świata Apple.

BLACK DEALS - mega oferty na APPLE w LANTRE

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: