Aktualizacja: Apple udostępniło poprawkę iOS 9.0.1, która rozwiązuje problem.
Również w tym roku firmie z Cupertino nie udało się uniknąć problemów przy publicznej premierze nowego iOS. W końcowym etapie instalacji iOS 9, wielu użytkownikom urządzenie zacina się na ekranie z komunikatem “Zmień wersję” (czasem też przy próbie połączenia z Wi-Fi lub w innym momencie). Apple znalazło sposób na rozwiązanie problemu i opublikowało na swojej stronie krótki tutorial. Zapowiedziało też, że problem zostanie rozwiązany wraz z następną aktualizacją iOS 9.
W pierwszej kolejności sprawdzamy, czy pomoże odtworzenie urządzenia z kopii zapasowej:
- podłączamy urządzenie do komputera, z którym było wcześniej synchronizowane. Upewniamy się, że iTunes jest uruchomiony;
- klikamy w ikonę swojego urządzenia (w prawym górnym rogu). Jeśli nie pojawia się żadna ikona, robimy twardy restart urządzenia: przytrzymujemy równocześnie przyciski Home i Włącz/Wyłącz przez co najmniej 10 sekund (do momentu, aż na ekranie pojawi się logo Apple);
- jeśli zrobiliśmy kopię zapasową przed instalacją, odtwarzamy z niej urządzenie. Jeśli nie mamy kopii zapasowej, tworzymy ją przy użyciu iTunes i przywracamy urządzenie właśnie z niej.
Oznacza to, że nawet jeśli nie zrobiliśmy kopii zapasowej przed instalacją, możemy to jeszcze zrobić przez iTunes nawet wtedy, kiedy nasze urządzenie jest już zablokowane.
Jeśli powyższe kroki nie pomagają i dalej nie możemy dokończyć instalacji iOS 9, odtwarzamy urządzenie z ustawieniami fabrycznymi (powoduje to utratę wszystkich danych zapisanych na urządzeniu):
- używamy oficjalnych wskazówek Apple, żeby odtworzyć ustawienia fabryczne. Jeśli iTunes “nie widzi” naszego urządzenia lub komputer informuje, że nie jest to urządzenie zaufane, musimy wykonać twardy restart: przytrzymujemy równocześnie przyciski Home i Włącz/Wyłącz przez co najmniej 10 sekund, aż urządzenie zrestartuje się i pojawi się w iTunes;
- wybieramy opcję “Odtwórz iPhone’a/iPada/iPoda touch”;
- po zakończonym procesie odtwarzania wybieramy opcję “Konfiguruj jako nowe urządzenie”.
Jeśli pomaga jedynie odtworzenie z ustawieniami fabrycznymi, nie oznacza to, że straciliśmy wszystkie dane na zawsze. Możemy teraz jeszcze raz spróbować przywrócić urządzenie z kopii zapasowej, a jeśli to nie pomaga, zachować kopię zapasową (najlepiej skopiować w inne miejsce, żeby nie została zastąpiona nową) i poczekać na obiecaną przez Apple aktualizację, która ma rozwiązać problem.
Jeśli używamy Znajdź mój iPhone, logujemy się na komputerze do iCloud.com i próbujemy usunąć nasze urządzenie z ochrony w panelu Znajdź mój iPhone. Według niektórych użytkowników, pomogło to rozwiązać problem.
Można też zerknąć na stronę pomocy Apple z rozwiązaniami najczęstszych problemów przy aktualizacji do nowego iOS.
Jeżeli uda się Wam zainstalować iOS 9, rzućcie okiem na listę wszystkich nowych funkcji.
Więcej o iOS 9:
- Nowa funkcja Wi-Fi Assist
- Tryb niskiego zużycia energii (Low power mode)
- Dłuższe życie baterii w iOS 9
- Nowe funkcje dla iPada w iOS 9
- Apple udostępnia iOS 9.1 beta – lista zmian
- Niższe ceny pakietów dyskowych iCloud
Podłącz się do Think Apple na Twitterze, Facebooku lub Google+ żeby nie przegapić żadnych wiadomości ze świata Apple.