W dyskusji o erze post-PC, czyli m.in. o tym, czy i kiedy iPad będzie w stanie całkowicie zastąpić nam Maca, często pojawia się argument, że na iOS nie można w wygodny i profesjonalny sposób programować, np. aplikacji na iPhone’a czy iPada, które powstają głównie w Xcode, dostępnym jedynie na macOS. Jednak studio 8BitMagicGames udowodniło właśnie, że aplikacje na iOS można z powodzeniem programować na iOS – deweloperzy udostępnili trailer pierwszej gry, której kod w całości powstał na iPadzie.
Gra nazywa się Starsceptre i została napisana w programie Codea, który pozwala tworzyć gry i aplikacje wykorzystujące ekran dotykowy czy przyspieszeniomierz i opiera się na języku programowania Lua.
Na iPadzie nie powstała jednie grafika do Starsceptre – Richard Morgan, twórca gry, używał w tym celu Photoshopa na Macu. Powstałe w ten sposób grafiki przesyłał sobie po prostu mailem, żeby mieć do nich łatwy dostęp na iPadzie.
Gra powstała w gorącym okresie dla iPada i ery post-PC – już niedługo Apple ma wprowadzić na rynek nowe iPady Pro (z nowymi akcesoriami), których zadaniem będzie z pewnością stworzenie jeszcze większej konkurencji laptopom. Firma z Cupertino od pewnego czasu intensywnie reklamuje iPada Pro jako “nasz następny komputer”, który niektórym osobom już teraz jest w stanie zastąpić laptopa.
Starsceptre – trailer #1:
Premiera nowych iPadów Pro i akcesoriów do nich może odbyć się jeszcze w marcu lub na początku następnego miesiąca, np. 4 kwietnia. Pojawiały się też informacje, że niektóre modele nowych iPadów mogą być opóźnione i pojawią się w sprzedaży dopiero w maju lub w czerwcu.
Może Cię zainteresować:
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Źródło: 8-Bit Magic Games