th

Era post-PC coraz bliżej: Starsceptre – gra stworzona niemal całkowicie na iPadzie (zobacz trailer)

W dyskusji o erze post-PC, czyli m.in. o tym, czy i kiedy iPad będzie w stanie całkowicie zastąpić nam Maca, często pojawia się argument, że na iOS nie można w wygodny i profesjonalny sposób programować, np. aplikacji na iPhone’a czy iPada, które powstają głównie w Xcode, dostępnym jedynie na macOS. Jednak studio 8BitMagicGames udowodniło właśnie, że aplikacje na iOS można z powodzeniem programować na iOS – deweloperzy udostępnili trailer pierwszej gry, której kod w całości powstał na iPadzie.

Gra nazywa się Starsceptre i została napisana w programie Codea, który pozwala tworzyć gry i aplikacje wykorzystujące ekran dotykowy czy przyspieszeniomierz i opiera się na języku programowania Lua.

Na iPadzie nie powstała jednie grafika do Starsceptre – Richard Morgan, twórca gry, używał w tym celu Photoshopa na Macu. Powstałe w ten sposób grafiki przesyłał sobie po prostu mailem, żeby mieć do nich łatwy dostęp na iPadzie.

Gra powstała w gorącym okresie dla iPada i ery post-PCjuż niedługo Apple ma wprowadzić na rynek nowe iPady Pro (z nowymi akcesoriami), których zadaniem będzie z pewnością stworzenie jeszcze większej konkurencji laptopom. Firma z Cupertino od pewnego czasu intensywnie reklamuje iPada Pro jako “nasz następny komputer”, który niektórym osobom już teraz jest w stanie zastąpić laptopa.

Starsceptre – trailer #1: 

Premiera nowych iPadów Pro i akcesoriów do nich może odbyć się jeszcze w marcu lub na początku następnego miesiąca, np. 4 kwietnia. Pojawiały się też informacje, że niektóre modele nowych iPadów mogą być opóźnione i pojawią się w sprzedaży dopiero w maju lub w czerwcu.

Może Cię zainteresować: 

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Źródło: 8-Bit Magic Games

Era post-PC coraz bliżej: Starsceptre – gra stworzona niemal całkowicie na iPadzie (zobacz trailer) was last modified: marzec 13th, 2017 by Tomek Czech
Disqus Comments Loading...
SHARE
Opublikowane przez
Tomek Czech