Analitycy podsumowali właśnie sprzedaż smart zegarków w drugim kwartale 2019 r. Wszystko wskazuje na to, że hegemonia Apple Watcha jest jeszcze większa niż przed rokiem. Wzrost sprzedaży o 50% i 46% udziału w sprzedaży globalnej muszą robić wrażenie.
Apple Watch – sprzedaż w 2 kwartale 2019
Specjaliści z Strategy Analytics opracowali raport dotyczący rynku smartwatchy w drugim kwartale 2019. Apple wygląda w tej kategorii niemal jak monopolista.
Z wyliczeń analityków wynika, że we wspomnianym okresie firma z Cupertino sprzedała 5,7 mln zegarków, co oznacza 50% wzrostu w porównaniu do analogicznego okresu roku 2018. Tym samy udział Apple w rynku smart zegarków wzrósł z 44,4% do 46,4%.
Sprzedaż globalna i konkurencja
Całkowita sprzedaż smartwatchy w drugim kwartale 2019 r. wyniosła 12,3 mln sztuk, co również jest znaczny wzrostem w stosunku do roku ubiegłego, kiedy w tym samym okresie sprzedano „tylko” 8,6 mln zegarków.
Jeżeli chodzi o konkurencję Apple, to zajmujący w zestawieniu drugą lokatę Samsung sprzedał 2 mln swoich smart watchy, czyli niemal trzy razy mniej niż firma z Cupertino.
Trzecim i jednocześnie ostatnim liczącym się graczem jest Fitbit ze sprzedażą 1,2 mln urządzeń. Pozostali producenci razem wzięci sprzedali 3,4 mln zegarków.
Tim Cook liczy (dużą) kasę zarobioną na „wearables”, w Cupertino przygotowują się już do premiery Apple Watch Series 5, a Apple Watch 4 nadal sprzedaje się jak świeże bułeczki. Mało jest segmentów w elektronice użytkowej, w których jedna firma rządzi tak wyraźnie.
Zobacz także:
- Świetna wiadomość dla użytkowników starszych Apple Watchy – mogą już sterować zegarkiem za pomocą gestów dłoni, bez dotykania ekranu
- Przegląd najciekawszych pasków do Apple Watcha
- Przegląd najlepszych pasków do Apple Watcha
- Nowa funkcja pomiaru głośności w watchOS 6 okazuje się być bardzo dokładna
- EKG i powiadomienia o arytmii na Apple Watchu – zobacz, jak to wszystko działa