Apple rozszerza program „Niezależny dostawca usług naprawczych” na kolejne kraje

Tomek Czech   30 marca 2021

Apple ogłosiło wczoraj rozszerzenie programu niezależnych dostawców usług naprawczych na kolejne kraje. Do końca roku program ma być dostępny w ponad 200 państwach – niemal wszystkich, w których Apple sprzedaje swoje produkty. W Polsce program działa od lipca ubiegłego roku.

Niezależny dostawca usług naprawczych Apple

Punkt serwisowy mający status niezależnego dostawcy usług naprawczych to coś pomiędzy nieautoryzowanym a autoryzowanym serwisem Apple. To wciąż serwis nieautoryzowany, ale mający dostęp do oryginalnych części, narzędzi, szkoleń, podręczników serwisowych, narzędzi diagnostycznych Apple, czyli zasobów, które przedtem były zarezerwowane wyłącznie dla AASP (Apple Authorized Service Provider). Zasoby te umożliwiają wykonywanie szeregu napraw pogwarancyjnych iPhone’ów i Maców — na przykład wymiany wyświetlacza i baterii w iPhonie czy wymiany płyty głównej i karty wideo w Macu.

Choć Apple twierdzi, że program cieszy się dużą popularnością na całym świecie, w Polsce tego raczej nie obserwujemy. Co prawda w ostatnim czasie powstaje bardzo dużo nowych, nieautoryzowanych serwisów pogwarancyjnych, ale konkurują one (między sobą oraz z autoryzowanymi serwisami) przede wszystkim ceną, co wyklucza używanie oryginalnych, nowych części – znaczne obniżenie ceny wymiany wyświetlacza, baterii czy innych napraw jest możliwe głównie dzięki używaniu tanich zamienników.

Do programu „Niezależny dostawca usług naprawczych” mogą zgłaszać się firmy zainteresowane wykonywaniem napraw pogwarancyjnych telefonów iPhone i komputerów Mac bezpośrednio dla użytkowników. Program nie jest dostępny dla sprzedawców ani dystrybutorów części. Nie jest też dostępny dla Autoryzowanych Sprzedawców Apple – oni mogą zgłosić się do programu Autoryzowany Serwis Apple.

Zgłaszające się firmy muszą być podmiotami gospodarczymi o ugruntowanej pozycji, których dokumentacja potwierdzająca działalność jest dostępna do wglądu dla firmy Apple. Narzędzia do naprawy, szkolenia, podręczniki serwisowe i zasoby diagnostyczne firmy Apple należy traktować jako poufne.

Aby firma spełniła kryteria, musi mieścić się w łatwo dostępnej (pieszo) lokalizacji handlowej. Adres lokalu mieszkalnego nie zostanie zaakceptowany jako lokalizacja serwisu.

W uczestniczących w tym programie serwisach, które używają oryginalnych części Apple, naprawy muszą wykonywać technicy certyfikowani przez firmę Apple.

Uzyskanie certyfikacji w zakresie naprawiania produktów firmy Apple wymaga zdania egzaminów w autoryzowanym centrum egzaminacyjnym Apple (online). Certyfikacje są uaktualniane corocznie dla poszczególnych produktów. Firmy zatwierdzone jako Niezależny dostawca usług naprawczych są zwolnione z opłat za egzamin certyfikacyjny.

Więcej szczegółów na temat programu znajdziesz tutaj.

Codziennie nowy HOT DEAL na Apple!

Źródło

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: