Z braku czasu i z wygody – korzystanie z przeróżnych usług na odległość, przy pomocy kurierów, stało się popularne jeszcze zanim dowiedzieliśmy, co to w ogóle jest koronawirus. Pandemia niesamowicie przyspieszyła ten proces – często z domu nie możemy wyjść nie tylko z braku czasu, ale także – jeśli nie przede wszystkim – z powodów bezpieczeństwa. A nawet jeśli wyjdziemy, natkniemy się na zamknięte punkty usługowe.
Tymczasem nasze urządzenia elektroniczne, w tym sprzęty Apple, nie przestały ulegać wypadkom czy awariom. Możliwość naprawienia ich bez wychodzenia z domu to już nie tylko kwestia wygody, ale coraz częściej konieczności.
Ja wymieniłem baterię w iPhonie nie ruszając się z domu. Powiedzieć, że to banalnie proste i niezwykle wygodne, to jak nic nie powiedzieć.
Door-to-door, czyli naprawa sprzętu Apple bez ruszania się z domu
Kondycja baterii w moim iPhonie 11 Pro systematycznie się pogarszała – niebezpiecznie zbliżała się do granicy 80% oryginalnej pojemności, po przekroczeniu której telefon nie byłby gotowy na szczytowy pobór mocy, z czym wiąże się wiele problemów dotyczących jego użytkowania. Od pewnego czasu nosiłem się z zamiarem wymienienia baterii, żeby znów cieszyć się w pełni sprawnym iPhonem.
Oczywiście nie miałem wątpliwości, że powinienem skorzystać z usług autoryzowanego serwisu. W nieautoryzowanym punkcie mógłbym to co prawda zrobić taniej, ale otrzymałbym nieoryginalna baterię – tani zamiennik applowskiej, do jakości którego nie miałbym żadnych gwarancji.
Skusiła mnie darmowa usługa door-to-door, którą oferuje iSpot, największy i najbardziej doświadczony polski AASP (Apple Authorized Service Provider): kurier odbiera od nas sprzęt i po wymianie/naprawie w serwisie odwozi go z powrotem do nas. Nie musimy wystawiać nosa z domu. A jeśli pracujemy poza domem i wygodniej nam, żeby kurier odebrał przesyłkę z naszego biura i tam ją też potem przywiózł – również jest to możliwe.
Wymiana baterii lub pękniętego/rozbitego ekranu w iPhonie, naprawa MacBooka czy któregokolwiek z naszych pozostałych sprzętów Apple, gwarancyjna czy pogwarancyjna – wszystko to możemy załatwić wysyłając sprzęt do serwisu za pomocą darmowej usługi door-to-door.
Jak to działa?
Najpierw należy przygotować sprzęt do wysyłki. Jak? Koniecznie trzeba zajrzeć do przygotowanego przez iSpot krótkiego poradnika [tutaj]. Generalnie najważniejsze jest:
- utworzenie kopii zapasowej urządzenia;
- wyłączenie funkcji „Find my…” i usunięcie urządzenia z iCloud;
- usunięcie szkieł/folii zabezpieczających, naklejek itd.
Nie powinniśmy też dołączać żadnych akcesoriów do sprzętu, chyba że ich też ma dotyczyć reklamacja gwarancyjna/naprawa. Dobrze jest, żeby wysłać naładowane urządzenie (przyspieszy to cały proces).
Odszukujemy też numer seryjny urządzenia i notujemy go. Jeśli nie wiesz, jak znaleźć ten numer, zajrzyj do przygotowanego przez Apple poradnika [tutaj].
Drugim etapem odpowiedniego przygotowania sprzętu do wysyłki jest staranne zapakowanie go tak, by mieć pewność, że nie ulegnie uszkodzeniu w czasie transportu.
Teraz wchodzimy na stronę ispot.pl/zglos-naprawe i wypełniamy formularz rejestracyjny.
Po naciśnięciu przycisku „Wyślij” system sprawdzi, czy w urządzeniu została wyłączona funkcja „Find my (device)”. Jeśli nie, zobaczymy stosowny komunikat:
Musimy się jeszcze raz upewnić, że wyłączyliśmy funkcję lokalizacji urządzenia. Jeśli zrobiliśmy to bezpośrednio przed wypełnieniem formularza, musimy po prostu poczekać chwilę, aż serwery iCloud odnotują zmianę i po kilku minutach ponownie kliknąć „Wyślij”.
Po poprawnym wysłaniu formularza zobaczymy taki komunikat:
Teraz należy otworzyć skrzynkę mailowa i w otrzymanym od iSpot potwierdzeniu rejestracji kliknąć w podany w nim link, żeby umówić kuriera DHL. Możemy wybrać datę i jedną z proponowanych godzin odbioru.
Po wysłaniu formularza otrzymujemy takie potwierdzenie:
Ponownie otwieramy skrzynkę, znajdujemy otrzymany właśnie drugi email od iSpot i drukujemy przesłany w nim list przewozowy, który naklejamy na przygotowaną wcześniej paczkę z urządzeniem.
To wszystko. Teraz po prostu czekamy na kuriera.
Wymiana/naprawa
Jeśli obawiaice się, że zostaniecie bez sprzętu na długi czas, muszę Was uspokoić – wszystko dzieje się błyskawicznie. A przynajmniej tak było w moim przypadku – wypełniłem formularz zgłoszeniowy przed północą, a pierwszy dostępny termin odbioru przesyłki przez kuriera był już następnego dnia o 10:00.
Paczka dotarła do serwisu iSpot kolejnego dnia rano. Po 9:00 otrzymałem potwierdzenie SMSem, wraz z informacją, że niedługo rozpocznie się weryfikacja zlecenia. Zaraz potem dostałem kolejnego SMSa – o tym, że weryfikacja się zakończyła, i że niebawem rozpocznie się diagnoza.
Nie minęło pół godziny, kiedy otrzymałem informację, że rozpoczyna się diagnoza urządzenia. Po kolejnych 30 minutach przyszedł następny SMS – prośba o odpowiedź na wysłanego mi maila.
W mailu znajdowała się informacja o wynikach diagnozy i kosztorys naprawy, czyli w tym przypadku wymiany baterii. Jeżeli akceptujemy kosztorys, klikamy w link do szybkiej płatności online (znajduje sie w tym samym mailu) i opłacamy usługę. Tak zrobiłem i już po chwili otrzymałem powiadomienie, że sprzęt jest własnie naprawiany przez serwisanta.
Po 45 minutach otrzymałem mailowe potwierdzenie, że usługę wykonano – bateria została wymieniona, mój iPhone czeka na przekazanie go kurierowi.
Cały proces trwał niecałe 3 godziny. Niedługo po 12:00 wszystko było gotowe.
Serwisowi udało się przekazać przesyłkę kurierowi jeszcze tego samego dnia, a następnego kurier DHL dostarczył ją do mnie (około godziny 11:00).
Znowu mogę cieszyć się baterią o maksymalnej pojemności.
Całość usługi – wysyłka, naprawa i wysyłka zwrotna – trwała nieco ponad 48 godzin. Czyli błyskawicznie, biorąc pod uwagę, że w tym czasie sprzęt przejechał kawał Polski i był serwisowany. A najważniejsze, że ja nie musiałem się nawet ruszać z domu.
Przy okazji dowiedziałem się, że iSpot ma w planach wprowadzenie urządzeń zastępczych w usłudze door-to-door: na czas nieobecności naszego sprzętu w domu otrzymywalibyśmy inny na zastępstwo. Oczywiście również bez wychodzenia z domu. Taka opcja ma być najpierw wprowadzona dla klientów biznesowych a w przyszłośći być może również dla indywidualnych.
Podsumowując: jeśli myślicie o wymianie baterii w iPhone czy MacBooku lub potrzebujecie naprawić jakiekolwiek urządzenie Apple, gwarancyjnie lub pogwarancyjnie, z całym przekonaniem polecam darmowe door-to-door w iSpot.
A jeśli macie wątpliwości, czy nie lepiej skorzystać z nieautoryzowanego serwisu, przeczytajcie nasz artykuł: 6 największych różnic pomiędzy autoryzowanym a nieautoryzowanym serwisem Apple.
Zobacz też:
- Którego iPhone’a warto teraz kupić?
- Które iPhone’y Apple wycofa z oferty i czy obniży cenę starszych modeli po premierze iPhone’a 15
- Zobacz, ile kosztuje wyprodukowanie iPhone’a 14 Pro Max
- Jak sfinansować zakup iPhone’a 14 albo Apple Watch Ultra? Jest nowe rozwiązanie – 100% online, bez wpłaty własnej
- iPhone 14 – czym się różni od iPhone’a 13?
***
Materiał powstał we współpracy z iSpot.