Apple patentuje nazwę “realityOS” – może pokazać nowy system na WWDC 2022

Łukasz Bernaczyk   30 maja 2022

Dwa niezależne patenty na nazwę “realityOS” otrzymała właśnie fasadowa firma utworzona przez Apple, a wszystko na dosłownie tydzień przed rozpoczęciem WWDC ’22. Coraz więcej znaków na niebie i ziemi wskazuje, że podczas prezentacji otwierającej konferencję możemy zobaczyć system operacyjny „rOS” dla gogli AR/VR od Apple, a być może nawet samo urządzenie.

berrolia

Nazwa “realityOS” opatentowana

Dwa niezależne wnioski patentowe o zastrzeżenie nazwy “realityOS”, która wcześniej została odnaleziona w logach AppStore oraz w otwartym kodzie źródłowym Apple, zostały rozpatrzone pozytywnie i tym samym zastrzeżone.

Apple starało się ukryć fakt, że w ogóle próbuje zastrzec nazwę “realityOS”, składając wnioski przez firmę fasadową Realityo System LLC, jednak – jak zauważył Parker Ortolani – firma ta ma podany dokładnie taki sam adres, jakim Apple posługiwało się wcześniej zastrzegając kalifornijskie nazwy systemu macOS.

Co ciekawe, oba patenty dotyczące zastrzeżenia nazwy “realityOS” mają jako datę graniczną 08.06 oraz 09.06.22, czyli dosłownie kilka dni po rozpoczęciu konferencji WWDC ’22.

Coraz więcej kolejnych wydarzeń związanych z goglami mieszanej rzeczywistości i przeznaczonym dla nich system operacyjnym skłania do wniosku, że podczas tegorocznej konferencji WWDC 2022 Apple może po raz pierwszy oficjalnie wspomnieć o urządzeniu i zaprezentować system „realityOS”.

Jak już wspomniałem, na początku roku odnaleziono ślady realityOS w logach sklepu AppStore oraz w otwartym kodzie źródłowym Apple.

Dokładnie tydzień temu dowiedzieliśmy się, że podczas tajnego zebrania, Apple pokazało swoje gogle AR/VR zarządowi firmy, co najprawdopodobniej oznacza, że produkt jest na ostatniej prostej przed premierą.

Mark Gurman z Bloomberga twierdzi, że gogle trafią do sprzedaży pod koniec tego lub na początku przyszłego roku, ale nie jest wykluczone, że firma z Cupertino zaprezentuje deweloperom stworzony dla nich system już w przyszłym tygodniu na WWDC.

realityOS

Już w 2017 r. dziennikarz Bloomberga informował, że w Cupertino intensywnie pracują nad specjalnym chipem i systemem operacyjnym, na którym będzie działać pierwsze urządzenie AR (augmented reality – rozszerzona rzeczywistość) od Apple.

Wtedy wydawało się jeszcze, że tym urządzeniem będą okulary AR, ale teraz wiemy, że Apple zdecydowało się jako pierwsze wprowadzić na rynek gogle MR, czyli mieszanej rzeczywistości (mixed reality). Okulary, które są docelowym produktem Apple w tej kategorii, mają trafić do sprzedaży dopiero za kilka lat.

Cztery lata temu Gurman podawał, że grupa ekspertów, która pracowała nad urządzeniem, urosła do kilkuset osób. Ich pierwszym produktem był ARKit, który zadebiutował w iOS 11.

Już wtedy jednak programiści pod dyrekcją Geoffa Stahla, który w przeszłości stał w Apple na czele zespołu zajmującego się grami i grafiką, pracowali nad systemem operacyjnym dla okularów, który miał bazować na iOS. Był on roboczy nazwany rOS (od “reality operating system”). Wydaje się więc, że ta nazwa przetrwała do dziś.

Według źródeł Bloomberga, już kilka lat temu zespół zaczął opracowywać pierwsze aplikacje dla urządzenia AR/MR – od prostych, jak mapy czy wiadomości, do bardziej zaawansowanych, jak wirtualne pokoje spotkań czy odtwarzanie wideo w 360°.

W 2019 r. Mark Gurman pisał w swoim raporcie, że do prac nad rOS dołączyły „całe zespoły inżynierów pracujące wcześniej nad rozwojem iPhone’a i iPada”.

Zespół pracujący nad AR miał liczyć wtedy już ponad 1000 pracowników. Dołączyli do niego również byli inżynierowie NASA.

WWDC 2022

Keynote otwierający WWDC 2022 rozpocznie się w przyszły poniedziałek, 6 czerwca, o godzinie 19:00 polskiego czasu. Na ThinkApple będziemy oczywiście na bieżąco relacjonować wszystkie wydarzenia.

Szkło hartowane do iPhone’a BananShield - twardość na poziomie szkieł Gorilla Glass💪

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: