W ostatnich miesiącach Apple intensywnie przygotowuje się do wprowadzenia na rynek zupełnie nowego produktu – gogli mieszanej rzeczywistości (MR – Mixed Reality). Tim Cook właśnie zapowiedział, że firma szykuje dla użytkowników coś specjalnego. Zdaniem analityka Ming-Chi Kuo, Apple pokaże światu nowy produkt w styczniu.
W wywiadzie dla China Daily Tim Cook mówił, że jest niezwykle podekscytowany możliwościami, które daje rozszerzona rzeczywistość (AR – Augmented Reality). W pewnym momencie zapowiedział: „Zaczekajcie i zobaczycie, co mamy do zaoferowania”.
Zaraz potem analityk Ming-Chi Kuo przypomniał w notatce dla inwestorów, że z jego informacji wynika, że Apple zaprezentuje nowy produkt w styczniu 2023 r., podczas specjalnej konferencji.
Na styczniowych konferencjach Steve Jobs prezentował jedne z najważniejszych produktów w historii Apple – iPhone’a (2007 r.), MacBooka Air (2008 r.) oraz iPada (2010 r.). Firma z Cupertino może podtrzymać tę tradycję i również w styczniu, przyszłego roku, pokazać światu swój kolejny przełomowy produkt.
Z ostatnich doniesień wynika, że prace nad goglami dobiegają końca, Apple pokazało już produkt swojemu zarządowi i szykuje się do wprowadzenia go na rynek.
Niedawno Ming-Chi Kuo przedstawił najbardziej prawdopodobny jego zdaniem harmonogram wprowadzania nowego produktu na rynek.
Według niego, będzie on wyglądał tak:
Gogle mieszanej rzeczywistości od Apple mają być wyposażone w dwa wewnętrzne ekrany o bardzo wysokiej rozdzielczości 8K oraz nawet 15 kamer, w tym takie, które będą śledziły ruch gałek ocznych użytkownika, a także takie, które pozwolą “widzieć przez gogle”, czyli będą rejestrowały i przekazywały na żywo obraz tego, co dzieje się przed użytkownikiem.
Ponadto nowe urządzenie Apple ma otrzymać specjalny chip o wydajności porównywalnej do najmocniejszych układów z serii „M” oraz oczywiście własny system operacyjny, który najprawdopodobniej będzie się nazywał “reallityOS” (rOS).
Ich cena nie jest jeszcze znana, natomiast mówi się o kwocie nawet 3500 dolarów, plus być może miesięczny abonament na nowe usługi z segmentu AR/VR.
Według Marka Gurmana z Bloomberga, Apple jest świadome, że nie sprzeda milionów sztuk tak drogiego sprzętu, ale traktuje go przede wszystkim jako przetarcie szlaku przed znacznie ważniejszym produktem – okularami AR, których premiera może się odbyć w 2024 lub 2025 roku.