Po zapowiedzeniu ARKit na WWDC, świat zaczął snuć spekulacje do czego to doprowadzi. Na naszej stronie i czy naszym Twitterze możecie znaleźć kilka ekscytujących przykładów udostępnionych przez developerów. Ikea chce pójść o krok dalej i dać nam możliwość bardzo praktycznego wykorzystania AR.
Menedżer firmy – Michael Valdsgaard – w rozmowie z portalem Digital.di twierdzi, że będzie to pierwsze narzędzie do podejmowania rzetelnych decyzji zakupowych. O co w nim chodzi? Gigant chce we współpracą z firmą z Cupertino zrobić aplikację opierającą się na AR, która umożliwi nam dokładne obejrzenie mebli bez wychodzenia z domu. Wykorzystując iPhone’a lub iPada będziemy mogli np. sprawdzić, jak dany model kanapy czy stołu w danym kolorze wyglądałby w naszym salonie.
Co prawda Ikea od dawna posiada już aplikację wykorzystującą rzeczywistość rozszerzoną, ale teraz, dzięki współpracy z Apple i wykorzystaniu ARKit chce ją wznieść na zupełnie inny poziom. Nowa aplikacja ma zapewnić milimetrową precyzję, odpowiednią skalę produktu i idealnie dopasowane oświetlenie.
Na początku w aplikacji ma się znaleźć 500 – 600 produktów. W przyszłości nowe meble mają się pojawiać najpierw w aplikacji, a dopiero potem trafią do sklepów.
Sam pomysł nie jest nowatorski. Podobnie reklamuje się zaprezentowana w applowskim reality show “Planet of The Apps” aplikacja Pair. Nie robiła ona tego jednak doskonale, jak i nie wspierała mebli z Ikei.
Powodów do radości jest wiele. Współpraca z Apple przyniesie z pewnością wiele korzyści zarówno Ikei, jak i nam samym – kto z nas nie chciałby przed zakupem sprawdzić, jak mebel będzie się komponował z innymi?
Rzecz ta oczywiście będzie miała zastosowanie nawet w tak omijanym kraju jak Polska. Sieć Ikea to jedna z najczęściej wybieranych sieci w naszym kraju, a dzięki tej aplikacji może powiększyć grono kupujących.
Aplikacja ma mieć swoją premierę jesienią, wraz z finalną wersją iOS 11. Pozostaje nam tylko czekać i liczyć, że kolejki w Ikei się nie wydłużą.
Może Cię zainteresować:
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Źródło: Digital.di