Analitycy podsumowali globalną sprzedaż smart-zegarków w 2018 roku. Apple Watch to nie tylko lider tego rynku, można spokojnie mówić o absolutnej dominacji firmy z Cupertino w tym segmencie.
Apple ma połowę rynku smartwatchy
Jak wynika z danych przedstawionych przez Strategy Analytics, w 2018 roku sprzedano 45 mln. smartwatchy na cały świecie. Połowę z tego, dokładnie 22,5 mln sprzedanych sztuk to dorobek Apple.
Druga połowa podzieliła się na zegarki pozostałych firm, wśród których najwięcej sprzedał Fitbit (5,5 mln szt.), na kolejny miejscach uplasowali się Samsung (5,3 mln szt.) oraz Garmin (3,2 mln szt.).
Rekordowa sprzedaż mimo procentowego spadku
Wprawdzie procentowy udział Apple w sprzedaży inteligentnych zegarków spadł do 50,7% w roku 2018 z 60,4% w roku 2017, jednak patrząc ilościowo, Apple sprzedało w 2018 r. o 4,8 mln zegarków więcej niż rok wcześniej.
Apple Watch w 2019 roku
Czy Apple utrzyma dominację na rynku smartwatchy w tym roku? Tego do końca nie wiemy, wiele będzie zależało od tego, co zobaczymy w piątej generacji Apple Watcha oraz od postępu konkurencji w tej dziedzinie. Osobiście uważam, że może procentowo udział Apple znów troszkę zmaleje, jednak sprzedaż jednostkowa ustanowi kolejny rekord.
Zobacz także:
- Aplikacja tygodnia: AutoWake – obudź się rześki i wypoczęty
- Apple ogłasza (imponujące) wyniki finansowe za drugi kwartał 2015
- Czy warto kupić Apple Watch? 97% użytkowników nie ma wątpliwości, że tak
- KGI: złoty Apple Watch Sport, iPad mini 4 i nowy iMac zadebiutują jesienią
- Apple Music – wszystko, co musisz wiedzieć