Mamy kolejny w ostatnich tygodniach ślad zaangażowania Apple na rynku motoryzacyjnym: niemiecki Manager Magazine donosi, że firma z Cupertino zatrudniła Alexa Hitzingera – inżyniera z dużym doświadczeniem w projektowaniu silników dla Formuły 1 i Porsche.
Hitzinger to bardzo dobrze znane i cenione nazwisko w sportach wyścigowych – pracował dla zespołów Formuły 1 (Red Bull i Toro Rosso), a w ostatnich latach był szefem zespołu, który stworzył od podstaw hybrydowy model 919, dzięki któremu Porsche odniosło sukces w wyścigach La Mans (Porsche wygrało te zawody w dwóch ostatnich latach; wśród przyczyn sukcesu wymiania się innowacyjne rozwiązania zastosowane przy projektowania silnika).
Hitzinger opuścił Porsche już w marcu tego roku. Początkowo myślano, że przeniósł się do Tesli, ale zdaniem informatorów, do których dotarł Manager Magazine, pracuje jednak dla Apple. Na jego profilu na LinkedIn czytamy, że jest teraz związany z “firmą technologiczną” w rejonie San Francisco.
Inżynier nie potwierdził, że pracuje dla firmy z Cupertino – oświadczył tylko, że powodem zmiany miejsca praca była chęć zaangażowania się “w długoterminowy projekt, który miałby pozytywny wpływ na społeczeństwo.”
Według niektórych komentatorów, w tworzeniu samochodów autonomicznych niezwykle cenne może okazać się doświadczenie przy projektowaniu samochodów wyścigowych, posiadających wyrafinowane i zautomatyzowane systemy kontroli pojazdu, wymagające minimalnej interwencji ze strony człowieka.
W lipcu tego roku pojawiły się plotki, że Apple jest zainteresowane kupnem Formuły 1. Firma z Cupertino prowadziła też wstępne rozmowy w sprawie kupna MacLarena, ale ostatecznie nie złożyła oferty kupna.
Na początku grudnia Apple przyznało, że intensywnie pracuje nad “systemami autonomicznymi dla transportu”, co zgodnie uznano za potwierdzenie planów wejścia w branże motoryzacyjną – jeśli nie przez zbudowanie swojego własnego, samosterującego samochodu, to przynajmniej poprzez stworzenie oprogramowania i systemu nawigacji dla takiego samochodu.
Kilka dni temu okazało się, że Apple zatrudniło wielu inżynierów, którzy tworzyli kiedyś mapy Here. Według profili na LinkedIn, ich miejscem pracy jest Berlin, czyli miasto, w którym według doniesień z kwietnia tego roku Apple stworzyło tajne laboratorium, w którym grupa 15-20 niemieckich ekspertów i ekspertek z branży motoryzacyjnej pracuje nad stworzeniem Apple Car.
Więcej o Apple Car:
- Musk: premiera Apple Car dopiero po 2020 r.
- Apple zatrudnia byłego wiceprezesa Tesli. Apple Car coraz bliżej?
- Apple Car powstaje w tajnym laboratorium w Berlinie?
- Bloomberg: samochody od Apple na rynku już w 2020 r.
- Apple Car z elektroniczną tablicą rejestracyjną?
- Apple zainteresowane wykorzystaniem nadwozia BMW i3?
- Jak będzie wyglądał Apple Car? (galeria)
Źródło: Manager Magazine, za Fortune
Grafika: Porshe