Cóż, w całym 2016 r. Apple nie poszło tak dobrze jak w trzecim kwartale ubiegłego roku, kiedy firma z Cupertino zgarnęła – według różnych raportów – od 91% do 104% wszystkich dochodów ze światowego rynku smartfonów. Z zestawienia za cały ubiegły rok wynika, że Apple przypadło 79% zysków z tego rynku (44,9 z 53,7 mld dol.).
Jak wygląda porównanie z największym konkurentem – Samsungiem? Południowokoreańska firma sprzedała oczywiście więcej telefonów niż Apple (309 mln vs. 215 mln sztuk), ale zarobiła dużo mniej, bo jedynie 8,3 mld dol., co przełożyło się na 14,6% udziału w zyskach z rynku smartfonów.
Tak ogromna różnica w dochodach bierze się z ogromnej różnicy w marżach i średniej cenie sprzedawanego telefonu: smartfony sprzedawane przez Samsunga w 2016 r. kosztowały średnio 208 dol., a przez Apple – 651 dol.
Zaskakujące było to, że mimo tak wielkiej różnicy w cenie telefonu, w czwartym kwartale ubiegłego roku Apple sprzedało więcej smartfonów niż Samsung.
Pozostałe firmy musiały się w zeszłym roku zadowolić ochłapami – Huawei przypadło jedynie 1,6% zysków z rynku, Oppo – 1,5%, a Vivo – 1,3%.
Pół roku z iPhonem, czyli dlaczego nie wrócę do Androida
Może Cię zainteresować:
- iPhone 8 jak Galaxy S8, czyli gdyby tym razem to Apple skopiowało Samsunga
- Apple Pencil 2 ładowany przez magnetyczny Smart Connector
- Etui do iPhone’a za… 22 tys. zł
- Nowy iPhone może się nazywać „iPhone Edition”
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Źródło: The Korea Herald