Na WWDC Apple zaprezentowało ARKit – narzędzie, które pozwala deweloperom tworzyć aplikacje i gry wykorzystujące rozszerzoną rzeczywistość. Wiele osób ciągle bardzo sceptycznie podchodzi do tematu AR, nie do końca widząc potencjał w nowej technologii. Ale o ile prezentacja przeprowadzona w poniedziałek przez Craiga Federighi rzeczywiście nie była spektakularna (choć dawała pojęcie o możliwościach nowego narzędzia), to pokaz krótkiego filmu AR zademonstrowany przez studio WingNut AR mógł przekonać niejednego sceptyka.
Jednak coś jeszcze bardziej fascynującego pokazał Cody Brown, specjalista od wirtualnej rzeczywistości. Dzięki ARKit i silnikowi Unity, był w stanie przenieść postać z gry Overtwatch do… swojego pokoju.
Deweloper, wyraźnie zachwycony możliwościami ARKit, zwrócił szczególną uwagę na bardzo dokładne odwzorowanie wirtualnych, trójwymiarowych przedmiotów i ich poprawną skalę, na świetnie zrobione efekty (m.in. dym) oraz na niezwykle realistyczne śledzenie obiektu przez “oko” kamery. Wszystko razem tworzy niesamowity efekt, którego wcześniej nie dało się osiągnąć.
Całość została nagrana na iPhonie 6s (oczywiście z zainstalowanym iOS 11).
Teraz znacznie łatwiej sobie wyobrazić, jakie możliwości niesie rozszerzona rzeczywistość…
Wszystkie nowości z WWDC 2017:
- Apple prezentuje iOS 11
- Jak zainstalować iOS 11 beta 1
- Porównanie szybkości: iOS 11 beta 1 vs. iOS 10.3.2 (iPhone 5, 6, 6s)
- Koniec z zasłanianiem centralnej części ekranu przy zmianie głośności!
- iOS 11: dostępność i kompatybilność
- macOS High Sierra – dostępność i kompatybilność
- Zmiany w pakietach iCloud: niższa cena za 2 TB, dzielenie pakietów w Chmurze rodzinnej
- Nowe MacBooki Pro
- Nowe modele 12-calowego MacBooka
- Odświeżony MacBook Air
- Apple HomePod – inteligentny głośnik z Siri
Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.
Źródło: Cody Brown