Tańsza wymiana baterii w iPhone’ach – czy do wymiany kwalifikują się wszystkie urządzenia, bez względu na stan baterii? (wszystkie szczegóły akcji)

Tomek Czech   2 stycznia 2018

Aktualizacja: cena wymiany baterii została obniżona do 129 zł.

***

Ogłoszona przez Apple kilka dni temu akcja tańszej pogwarancyjnej wymiany baterii w iPhone’ach wystartowała dzisiaj w Polsce. Uruchomienie akcji i wymianę w cenie 149 zł potwierdziły nam wszystkie największe autoryzowane serwisy Apple w Polsce – iSpot, iDream, Cortland oraz iMad.

Wiemy, że do wymiany baterii kwalifikują się modele 6/6+/6s/6s+/SE/7/7+, ale nie było jasne, czy na prośbę użytkownika baterie automatycznie wymieniane są we wszystkich tych iPhone’ach, niezależnie od ich stanu, czy tylko wtedy, kiedy diagnoza wskaże znaczny stopień zużycia akumulatora?

Wymiana baterii w iPhonie – szczegóły

Właśnie otrzymaliśmy wyjaśnienie od przedstawicielki iSpot.

Baterię można wymienić w ramach nowej akcji (w niższej cenie) w następujących przypadkach:

  • jeżeli po przeprowadzeniu testów diagnostycznych (dostarczonych serwisom przez Apple) okazuje się, że bateria jest zużyta, czyli jej pojemność wynosi poniżej 80% pojemności oryginalnej (czyli poniżej 400 z pierwotnych 500 cykli);
  • jeżeli testy diagnostyczne nie wykazały usterki baterii, ale w toku dodatkowych czynności sprawdzających serwis potwierdzi, że bateria faktycznie nie jest sprawna (zbyt krótki czas pracy tego podzespołu);
  • jeżeli testy diagnostyczne nie wykazały usterki baterii, ale użytkownik zgłasza istotny spadek wydajności sprzętu – wtedy przeprowadzane są dodatkowe testy, mające potwierdzić ten spadek wydajności.

Sytuacja wygląda więc tak, że bateria nie jest wymieniana automatycznie każdemu, kto się zgłosi – serwis najpierw przeprowadza testy diagnostyczne. Jeśli stwierdzi, że z baterią jest wszystko w porządku (nie jest na tyle zużyta, żeby powodować spowalnianie urządzenia) i dodatkowe testy nie potwierdzą spadku wydajności iPhone’a, bateria nie zostaje wymieniona.

Ale, jak widzicie, przypadków, kiedy akumulator zostanie w niższej cenie zastąpiony nowym jest wiele, więc naprawdę warto zgłosić się do autoryzowanego serwisu, jeżeli mamy problemy z baterią i/lub zauważyliśmy znacznie spowolnienie iPhone’a.

Wiarygodnego testu stanu baterii nie przeprowadzimy samodzielnie – nie należy opierać się na wynikach podawanych przez aplikacje na iOS, jak Battery Life. Jedynym sposobem przeprowadzenia rzetelnego testu z domu, bez wizyty w salonie, jest kontakt ze wsparciem technicznym Apple, który może wykonać taki test zdalnie.

iSpot zaznacza, że warto pamiętać jeszcze o kilku innych kwestiach:

  • telefon nie może być NPO (No Power On) – musi się uruchamiać;
  • serwis nie wymienia nieoryginalnych komponentów;
  • iPhone’y z poważnymi uszkodzeniami mechanicznymi ekranu mogą nie zostać zakwalifikowane do wymiany baterii z powodu możliwości postępowania usterek wyświetlacza.

Czas wymiany jest uzależniony od sposobu dostarczeni urządzenia – wysyłka kurierem (usługa door to door) czy samodzielne dostarczenie iPhone’a do salonu iSpot (oczywiście najszybciej będzie, jeśli dostarczymy do salonu, w którym znajduje się też serwis; listę salonów znajdziesz tutaj) oraz od obłożenia serwisów zleceniami.

W tej chwili wymiana nie powinna trwać dłużej niż 3-4 dni robocze od dostarczenia telefonu do serwisu, ale może się to zmienić, jeżeli użytkownicy zaczną masowo dostarczać swoje iPhone’y.

Przed oddaniem telefonu do serwisu koniecznie trzeba zrobić kopię zapasową wszystkich danych, dezaktywować Find My iPhone i wyjąć kartę SIM.

Przypominamy, że do programu kwalifikują się następujące modele iPhone’ów:

  • iPhone 6/6 Plus
  • iPhone 6s/6s Plus
  • iPhone SE
  • iPhone 7/7 Plus

Trzymamy rękę na pulsie i damy Wam znać, jeśli poznamy dodatkowe szczegóły, również od innych autoryzowanych serwisów.

Ankieta: na jaki produkt Apple najbardziej czekasz w 2018?

Podobne tematy:

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Grafika: Actualidad iPhone

BLACK DEALS - mega oferty na APPLE w LANTRE

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: