Ponad 14 milionów sprzedanych iPadów i 38% udziału w rynku sprzedaży tabletów – tak Apple zakończyło drugi kalendarzowy kwartał 2020 roku. Tablety to jeden z tych rynków, na których Apple niepodzielnie rządzi.
iPad hitem, Apple liderem rynku tabletów
Kilkanaście dni temu pisaliśmy o finansowym podsumowaniu Apple w drugim kalendarzowym (i trzecim fiskalnym) kwartale 2020 roku i kolejnych rekordowych przychodach.
Jednym z największych hitów tego okresu okazały się iPady, przynosząc firmie z Cupertino 6,58 mld przychodu.
Jako że Apple już od jakiegoś czasu nie podaje liczby sprzedanych urządzeń, za taką właśnie statystykę wzięli się analitycy z firmy Canalys i wyniki ich analizy były następujące:
- Apple sprzedało w 2 kwartale 2020 r. ponad 14,2 mln iPadów;
- jest to ponad dwukrotnie więcej niż drugi w zestawieniu Samsung i ponad trzykrotnie więcej niż trzeci na liście Huawei;
- to ponad 2,3 mln więcej sprzedanych iPadów niż w analogicznym okresie roku 2019 (wzrost blisko 20%);
- udział sprzedaż iPadów w całkowitej sprzedaży tabletów w omawianym kwartale wyniósł 38%;
- W pierwszej trójce znaleźli się (na miejscu drugim) Samsung z nieco ponad 7 mln sprzedanych tabletów i Huawei z wynikiem ponad 4,7 sprzedanych tabletów.
Rynek tabletów, to kolejny o rynku smartwatchy i smartfonów premium wyraźnie zdominowany przez Apple.
Zobacz także:
- Które iPhone’y Apple wycofa z oferty i czy obniży cenę starszych modeli po premierze iPhone’a 15
- Pobierz oficjalne instrukcje Apple do samodzielnej naprawy iPhone’a
- iPhone 12 i 12 mini tańsze o 400 zł
- W 2021 iPhone wygenerował większy przychód niż smartfony Samsunga, Xiaomi, Oppo i Vivo razem wzięte
- Poradnik ThinkApple: Jak robić zdjęcia makro każdym iPhonem, nie tylko iPhonem 13