Apple nadal rządzi rynkiem tabletów

Łukasz Bernaczyk   10 sierpnia 2020

Ponad 14 milionów sprzedanych iPadów i 38% udziału w rynku sprzedaży tabletów – tak Apple zakończyło drugi kalendarzowy kwartał 2020 roku. Tablety to jeden z tych rynków, na których Apple niepodzielnie rządzi.

iPad hitem, Apple liderem rynku tabletów

Kilkanaście dni temu pisaliśmy o finansowym podsumowaniu Apple w drugim kalendarzowym (i trzecim fiskalnym) kwartale 2020 roku i kolejnych rekordowych przychodach.

Jednym z największych hitów tego okresu okazały się iPady, przynosząc firmie z Cupertino 6,58 mld przychodu.

Jako że Apple już od jakiegoś czasu nie podaje liczby sprzedanych urządzeń, za taką właśnie statystykę wzięli się analitycy z firmy Canalys i wyniki ich analizy były następujące:

  • Apple sprzedało w 2 kwartale 2020 r. ponad 14,2 mln iPadów;
  • jest to ponad dwukrotnie więcej niż drugi w zestawieniu Samsung i ponad trzykrotnie więcej niż trzeci na liście Huawei;
  • to ponad 2,3 mln więcej sprzedanych iPadów niż w analogicznym okresie roku 2019 (wzrost blisko 20%);
  • udział sprzedaż iPadów w całkowitej sprzedaży tabletów w omawianym kwartale wyniósł 38%;
  • W pierwszej trójce znaleźli się (na miejscu drugim) Samsung z nieco ponad 7 mln sprzedanych tabletów i Huawei z wynikiem ponad 4,7 sprzedanych tabletów.

Rynek tabletów, to kolejny o rynku smartwatchy i smartfonów premium wyraźnie zdominowany przez Apple.

Majowe rewolucje cenowe - Apple w ratach 0%

Źródło

Łukasz Bernaczyk

Swoją przygodę z Apple zaczął w 1992 r. od Macintosha Classic. Od tego czasu wierny użytkownik i fan marki z Cupertino. Z wykształcenia mgr inż. informatyki w inżynierii, pracuje również jako Dyrektor ds. Rozwoju w jednej z podpoznańskich firm. Gadżeciarz, miłośnik amerykańskiej koszykówki, szachów i podróży. W wolnych chwilach eksperymentuje z elektroniką i własnoręcznie robionym smart home.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: