3,5 sek. do “setki”, max. 260 km/h, zasięg 500 km – taka może być specyfikacja Apple Car

Tomek Czech   2 lutego 2021

Kila tygodni temu pojawił się przeciek o możliwej współpracy Apple z Hyundaiem przy stworzeniu Apple Car. Co ciekawe, Hyundai oficjalnie potwierdził tą informację (choć później się z tego wycofał) i od tamtej chwili słyszeliśmy jeszcze kilka innych doniesień potwierdzających rozmowy pomiędzy firmą z Cupertino i południowokoreańskiem producentem samochodów. Dzisiaj analityk Ming-Chi Kuo podaje wiele nowych, ciekawych szczegółów na ten temat.

berrolia

Apple Car by Hyundai

Z informacji zdobytych przez Kuo wynika, że Apple będzie współpracował z Hyundaiem przy tworzeniu pierwszego modelu Apple Car, a przy budowie kolejnych wersji na dodatkowe rynki mogłoby współpracować również z General Motors i francuskim producentem – grupą Stellantis (powstałą z połączenia PSA Peugeot Citroën i Fiat Chrysler Automobiles).

Analityk twierdzi, że podwozie Apple Car może powstać na bazie stworzonego przez Hyundaia podwozia E-GMP, przeznaczonego dla w pełni elektrycznych samochodów.

Zostało ono zaprezentowane zaledwie dwa miesiące temu. Jest wyposażone w baterie zapewniające zasięg około 500 km i mogące być naładowane od 0 do 80% w zaledwie 18 minut przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki.

E-GMP zapewnia przyspieszenie od zera do “setki” w 3,5 sekundy i prędkość maksymalną 260 km/h. Posiada pięciowahaczowe tylne zawieszenie i zintegrowaną oś napędową.

Ming-Chi Kuo uważa, że Apple wykorzysta doświadczenie obecnych producentów do stworzenia samego elektrycznego samochodu, podczas gdy samo skupi się na technologii autonomicznej jazdy, udoskonaleniu baterii, dizajnie nadwozia oraz wnętrza, a także integracji z całym ekosystemem urządzeń z Cupertino.

Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami, pierwszy model Apple Car miałby być produkowany w amerykańskiej fabryce Kia Motors (Kia należy do grupy Hyundai Motor).

Zdaniem analityka, samochód wyjedzie na drogi najwcześniej w 2025 r. (ale jest to optymistyczny scenariusz).

Kuo przewiduje, że Apple będzie pozycjonowało Apple Car jako model “high-endowy”, który będzie droższy niż samochody elektryczne innych producentów (co oczywiście nie jest żadną niespodzianką).

JAYS x-Seven Wireless: Idealne w podróży i do uprawiania sportu

Źródło

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: