Konferencja Apple z prezentacją “przełomowego produktu” już w styczniu 2023?

Tomek Czech   5 grudnia 2022

Na styczniowych konferencjach Steve Jobs prezentował jedne z najważniejszych produktów w historii Apple – iPhone’a (2007 r.), MacBooka Air (2008 r.) oraz iPada (2010 r.). Czy firma z Cupertino podtrzyma tę tradycję i również w styczniu, 2023 roku, pokaże światu swój kolejny przełomowy produkt. Jeszcze jakiś czas temu twierdził tak znany analityk Ming-Chi Kuo, ale ze względu na opóźnienia w produkcji styczniowa premiera nie jest pewna.

Konferencja Apple w styczniu 2023?

Wiemy, że Apple od wielu lat pracuje zarówno nad goglami AR/VR, jak i okularami AR. Te drugie mają być docelowym produktem, któremu szlak mają przetrzeć gogle mieszanej rzeczywistości (połączenie AR i VR).

Wiemy już, że prace nad nimi dobiegają końca, Apple pokazało już produkt swojemu zarządowi i szykuje się do wprowadzenia go na rynek.

Zarówno Mark Gurman, świetnie poinformowany dziennikarz Bloomberga, jak i rzadko mylący się analityk Ming-Chi Kuo do tej pory twierdzili, że premiera gogli odbędzie się w pierwszej połowie 2023 r. Kilka miesięcy temu Kuo przedstawił najbardziej prawdopodobny jego zdaniem harmonogram wprowadzania nowego produktu na rynek.

Według niego miało to wyglądać tak:

  • 3. kwartał 2022 r.: ostatnie testy inżynieryjne (EVT – engineering validation testing)
  • styczeń 2023 r.: konferencja (Apple Special Event)
  • 2-4 tygodnie po konferencji: udostępnienie narzędzi (SDK) programistom
  • 2. kwartał 2023 r.: start przedsprzedaży
  • 2. kwartał 2023 r. (przed WWDC 2023): premiera sklepowa

Teraz Kuo donosi, że ze względu na opóźnienia w produkcji, a także odkryte niedawno błędy software’owe, gogle trafią do sprzedaży dopiero w drugiej połowie przyszłego roku.

Pojawia się pytanie, czy w tym przypadku konferencja z prezentacją nowego urządzenia dalej jest planowana na styczeń, czy jednak zostanie opóźniona. Z jednej strony Apple z pewnością chciałoby, żeby tradycji stało się zadość, z drugiej – jak twierdzi Kuo – jeśli czas pomiędzy prezentacją a premierą sklepową byłby zbyt długi, negatywnie przełożyłoby się to na sprzedaż, więc firma z Cupertino mogłaby pokazać gogle kilka miesięcy później – na konferencji w marcu/kwietniu lub podczas WWDC 2023.

Oczywiście trzeba pamiętać, że Ming-Chi Kuo nie posiada informatorów w Cupertino, lecz w azjatyckim łańcuchu dostaw Apple (zwłaszcza na Tajwanie), więc przewidywany harmonogram układa na podstawie swojej wiedzy na temat etapów wprowadzanie przez Apple produktów do sprzedaży w ostatnich latach, a nie konkretnych informacji podanych przez źródło wewnątrz firmy.

Gogle MR od Apple

Gogle mieszanej rzeczywistości (MR – Mixed Reality) od Apple mają być wyposażone w dwa wewnętrzne ekrany o bardzo wysokiej rozdzielczości 8K oraz nawet 15 kamer, w tym takie, które będą śledziły ruch gałek ocznych użytkownika, a także takie, które pozwolą “widzieć przez gogle”, czyli będą rejestrowały i przekazywały na żywo obraz tego, co dzieje się przed użytkownikiem.

Ponadto nowe urządzenie Apple ma otrzymać specjalny chip o wydajności porównywalnej do najmocniejszych układów z serii „M” oraz oczywiście własny system operacyjny, który w tym momencie nosi roboczą nazwę “xrOS”.

Ich cena nie jest jeszcze znana, natomiast mówi się o kwocie nawet 3500 dolarów, plus być może miesięczny abonament na nowe usługi z segmentu AR/VR.

Według Marka Gurmana z Bloomberga, Apple jest świadome, że nie sprzeda milionów sztuk tak drogiego sprzętu, ale traktuje go przede wszystkim jako przetarcie szlaku przed znacznie ważniejszym produktem – okularami AR, których premiera może się odbyć w 2024 lub 2025 roku.

Zobacz też: Apple zasypie nas nowościami w 2023

BLACK DEALS - mega oferty na APPLE w LANTRE

Źródło

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku, żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Poprzedni post:

Następny post: