Tańsza wymiana baterii w iPhone’ach jednak bez względu na stan baterii? Niekoniecznie… (wyjaśniamy sytuację)

by Tomek Czech on 3 stycznia 2018

Aktualizacja: cena wymiany baterii została obniżona do 129 zł.

***

Wczoraj ruszyła w Polsce akcja tańszej pogwarancyjnej wymiany baterii w iPhone’ach. Oficjalnie autoryzowane serwisy wymieniają tylko zużyte lub wadliwe akumulatory (szczegóły opisaliśmy tutaj), ale świat obiegła informacja, że tak naprawdę bateria zostanie wymieniona w niższej cenie (149 zł) każdemu, kto o to poprosi.

Strona iGeneration dotarła do wewnętrznej notatki rozesłanej przez Apple do Apple Stores na całym świecie, w której firma z Cupertino wyjaśnia, że bateria powinna zostać w każdym objętym akcją iPhonie, którego posiadacz zgłosi problem z niższą wydajnością sprzętu. Nawet jeśli testy diagnostyczne nie wykażą, że bateria jest zużyta (czyli jej pojemność wynosi powyżej 80% pojemności oryginalnej).

screen: Mashable

Czy takie zasady obowiązują też w autoryzowanych serwisach w krajach, w których nie ma Apple Store? Żaden z polskich autoryzowanych serwisów nie przyznał oficjalnie, że bateria zostanie wymieniona bez względu na jej stan. W iSpocie dowiedzieliśmy się, że jeśli szczegółowe testy diagnostyczne baterii i dodatkowe testy urządzenia nie wykażą, że bateria jest zużyta lub uszkodzona, ani nie potwierdzą spadku wydajności iPhone’a, serwis może odmówić wymiany akumulatora.

Pozostałe serwisy nie odniosły się jeszcze oficjalnie do tej kwestii.

Jak jest naprawdę, polscy użytkownicy starszych iPhone’ów przekonają się więc w praktyce.

Posiadacze wszystkich modeli, które kwalifikują się do tańszej wymiany – jeśli Wasz telefon znacznie zwolnił (zobacz jak sprawdzić, czy procesor został „przykręcony”), niespodziewanie się wyłącza lub macie jakiekolwiek problemy z baterią, warto skontaktować się z jednym z autoryzowanych serwisów. Jest duże prawdopodobieństwo, że przyczyną problemów jest zużyty akumulator i zostanie on wymieniony w niższej cenie. Wasz telefon może dostać „drugie życie” za 149 zł.

Dobrze jednak podejść do tego z rozsądkiem – jeśli szczegółowe testy diagnostyczne baterii nie wykażą, że jest ona zużyta lub uszkodzona, to niekoniecznie trzeba się upierać, żeby została wymieniona, bądź co bądź odpłatnie – być może przyczyną problemów z iPhonem jest co innego.

Jeśli jednak postanowiliście się upierać – koniecznie dajcie nam znać, jaka była reakcja serwisu.

iPhone’a, które są objęte akcją tańszej wymiany baterii to:

  • iPhone 6/6 Plus
  • iPhone 6s/6s Plus
  • iPhone SE
  • iPhone 7/7 Plus

Więcej szczegółów na temat wymiany znajdziecie tutaj.

Do tej pory start akcji potwierdziły nam iSpot, iDreamCortland oraz iMad.

Ankieta: na jaki produkt Apple najbardziej czekasz w 2018?

Podobne tematy:

Podłącz się do nas na Twitterze lub Facebooku żeby nie przegapić żadnych informacji ze świata Apple.

Źródło: iGeneration

Tomek Czech

Tomek Czech

Założyciel i redaktor naczelny ThinkApple. Dziennikarz (dyplomowany!) i fotograf (kiedyś…). Współtworzył Biuletyn Fotograficzny, publikował m.in. w Gazecie Wyborczej, Polityce, Pozytywie. Kawałek serca zostawił w Barcelonie, a zdrowia w niemieckiej fabryce samochodów ciężarowych.
Twitter: @finicestfini
Tomek Czech

Link to our Facebook Page
Link to our Rss Page
Link to our Twitter Page
Link to our Youtube Page
  • Mam nadzieję, że starej baterii nie zabierają 🙂

    • Tomek Czech

      Następny w kolejce dostanie Twoją 😉

    • Tomasz Dzierkowski

      Autoryzowany serwis oddaje „stara”. Przetestowałem końcem roku na moim 5s.

  • Wojtek M.

    Proszę mi wyjaśnić w jaki sposób słaba bateria ma wpływ na działanie telefonu, tj aplikacji, aparatu, poczty itp. Logicznym wydaje się, że jak jest słaba bateria to po prostu telefon krócej działa. Może ktoś to wyjaśnić?

  • „Serwis może odmówić wymiany akumulatora” – co nie oznacza również, że będzie utrudniał wymianę owych podzespołów 😉

    • Tomek Czech

      hehe, no właśnie 😉

  • Michaelxdd

    Osobiście odradzam iSpot’a. To chyba najgorszy reseller w Polsce. Ceny mają wyższe niż w innych punktach oraz brak ciekawych promocji. Poza tym nie raz w internecie można spotkać się z negatywnymi opiniami o tym sklepie.

    • „Poza tym nie raz w internecie można spotkać się z negatywnymi opiniami o tym sklepie” – a ile ty napisałeś pozytywnych recenzji po pomyślnie przeprowadzonej transakcji, dokonanej usłudze? Bo wydaje mi się, że częściej pisze się źle niźli dobrze 🙂

      • Michaelxdd

        I tu się droga koleżanko mylisz. Jeżeli kupuję dany produkt to zawsze po miesiącu lub dwóch piszę o nim recenzję, aby inni kupujący mogli się na niej oprzeć. Napisałem tak o iSpocie i dalej podtrzymuję to zdanie, bo osoby tam pracujące chciały mnie oszukać. Jakoś w Cortlandzie mnie inaczej obsłużyli, a ceny były mniejsze. Przypadek? Nie sądzę. Dzisiaj każdy może bez problemu użyć google i porównać oferty.

        • W takim razie gratuluję przesyłania ocen, ale proszę przyznaj, że nie jest to częsta praktyka 🙂 Gdyby każdy robił to po pewnym czasie użytkowania to świat byłby piękniejszy.
          I nikt nie prosił Cię o zmianę zdania, każdy ma prawo do swojego. Ty zostałeś źle obsłużony w iSpot, ktoś inny w Cortlandzie, jeszcze ktoś inny w iMadzie. Nie ma firm idealnych 🙈

          • Michaelxdd

            Dziękuję. Pewnie domyślam się, że ty również piszesz komentarze, aby pomóc innym w wyborze produktów. Nie do końca wiem czy świat byłby piękniejszy, na pewno o wiele prościej byłoby zdecydować się na daną rzecz gdy widzisz że 15 osób jest z niej zadowolonych i potrafi wymienić inne plusy niż powielać starsze komentarze zamiast dwóch recenzji, w których najczęściej jest opis „wszystko ok” i kurcze nic Ci to nie pomoże. 😉

Previous post:

Next post: